De eerste dagen in Riga! - Reisverslag uit Riga, Letland van Elke Bogget - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Riga! - Reisverslag uit Riga, Letland van Elke Bogget - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Riga!

Blijf op de hoogte en volg Elke

27 Augustus 2012 | Letland, Riga

Een paar dagen terug ben ik in Riga aangekomen, en de afgelopen dagen hebben in het teken gestaan van het aanschaffen van spullen voor het appartement, daar was namelijk nog niet zoveel (zeg maar helemaal niets, op meubels na). Daarnaast hebben we ook de stad een klein beetje verkent, we zijn een keer naar het oude gedeelte gegaan en we hebben de universiteit bezocht.

Vandaag is mijn moeder weer vertrokken naar Nederland. Dat was wel even emotioneel, maar over zeven weken komt ze samen met mijn vader en een van mijn zusjes op bezoek!

Ook heb ik vandaag mijn buddy Ance ontmoet. Een heel aardig meisje dat hier Management studeert en dat het volgende semester naar Venlo komt voor een half jaar uitwisseling! Ze heeft gezorgd dat mijn e-ticket voor het openbaar vervoer (een soort ov-chipkaart) werkt en me daarnaast een aantal winkels en cafeetjes aangewezen die aan te raden zijn. Helaas had ze vandaag niet veel tijd, maar we zullen elkaar nog wel vaker zien.

Morgen begint mijn introductie. Deze zal eruit bestaan dat ik de andere internationale studenten, de universiteit en de stad leer kennen. En volgende week begint het echte werk, ik heb er echt zin in!

Tot de volgende keer!

  • 27 Augustus 2012 - 18:47

    Milou Van Den Boogaard:

    Hoi Elke,

    Klinkt goed allemaal! Is het allemaal gelukt met je appertement?
    Succes en heel veel plezier met de intro!

    Gr. Milou

  • 27 Augustus 2012 - 18:47

    Milou Van Den Boogaard:

    Hoi Elke,

    Klinkt goed allemaal! Is het allemaal gelukt met je appertement?
    Succes en heel veel plezier met de intro!

    Gr. Milou

  • 27 Augustus 2012 - 20:43

    Ans:

    Hallo Elke,

    Gisteren nog effe onverwacht skipen met elkaar was wel leuk. Konden Henk en ik direct je stekkie in Riga zien. Het zag er goed uit. Alleen weet ik nog niet wat je uitzicht is. Kun je misschien een foto van maken en bij je reisverslag toevoegen. Geniet van de introductie en tot schrijfs!!!

    Gr. Ans

  • 28 Augustus 2012 - 18:44

    Elke Van Bogget:

    Hoi Ans,

    Het probleem is dat ik mijn USB-kabel voor mijn camera ben vergeten, en dus geen foto's op de computer kan zetten. Deze kabel komt in de herfstvakantie mee, dus dan zou ik er wel een op kunnen zetten (maar misschien heeft mama een foto met het uitzicht erop).

    Groetjes,
    Elke

  • 31 Augustus 2012 - 13:35

    Lies De Regt:

    Ha Elke,
    Wat fijn dat je al, zij het dan wellicht nog niet helemaal, geïnstalleerd bent. Je zult zien dat je tegen de tijd dat je weer naar Nederland komt, heel wat spullen zult hebben verzameld. Wellicht kun je in de herfstvakantie alvast wat mee terug geven????
    Hier is de introductie achter de rug, vandaag ook intro van exchange studenten en maandag weer echt aan de slag.
    Geniet lekker in Riga en tot meels.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Letland, Riga

Elke

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 7294

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Exchange in Riga

Landen bezocht: