Sneeuw en hutspot - Reisverslag uit Riga, Letland van Elke Bogget - WaarBenJij.nu Sneeuw en hutspot - Reisverslag uit Riga, Letland van Elke Bogget - WaarBenJij.nu

Sneeuw en hutspot

Blijf op de hoogte en volg Elke

07 November 2012 | Letland, Riga

Labdien!

Na meer dan twee weken wordt het toch weer eens tijd dat ik jullie laat weten hoe het met mij gaat hier in Riga.

De eerste dagen nadat mijn ouders en zusje weer terug waren naar Nederland bestonden vooral uit het inhalen van opdrachten voor de universiteit, aangezien ik uitstel had gekregen.

Niet heel lang daarna werden we op vrijdag 26 oktober verrast. Toen ik opstond en uit het raam keek bleek het gesneeuwt te hebben. Het was niet heel veel, maar toch, we hadden sneeuw in oktober! Die sneeuw heeft er uiteindelijk maar een paar dagen gelegen. Toen kwam de temperatuur weer boven het vriespunt en is alle sneeuw gesmolten. Volgens het weerbericht uit Estland (dat Liis volgt) komt de volgende sneeuw pas in december, dus we hebben als het goed is nog een aantal sneeuwvrije weken.

De afgelopen twee weken hebben we ook nog leuke dingen gedaan. Zo zijn we een dag gaan wandelen in het Kemeri National Park, een natuurgebied in de buurt van Jurmala, waar bossen en moerassen in liggen. Het was nog even spannend of we de goede route zouden kunnen vinden. Er was ons verteld dat de route met bordjes stond aangegeven, maar dit bleek niet het geval. Gelukkig was het grootste deel van de tijd maar een weg mogelijk, en voor de rest moesten we met ons kaartje (dat niet heel veel hielp, aangezien het zo'n 3 bij 4 centimeter groot was) en de gps op een van de mobiele telefoons proberen de goede weg te kiezen. Uiteindelijk zijn we maar een keer fout gelopen. Het was een gezellige, maar vrij lange, wandeltocht die we zeker niet hadden willen missen.

Op 31 oktober was het Halloween, en dat heb ik gemerkt. 's Avonds kwamen een aantal kleine kinderen verkleed aan de deur voor snoep. Gelukkig had ik wel wat snoep in huis dat ik mee kon geven.

Afgelopen zondag hebben we een Nederlandse avond gehad. Mijn ouders hadden rookworst en een stamper meegenomen, en dat heb ik gebruikt om hutspot te maken voor de groep. Daarnaast hadden we ook pepernoten en stroopwafels. Het viel gelukkig allemaal in de smaak bij de rest, ondanks dat het eten veel minder gekruid was dan voornamelijk de Hongaren gewend waren. Het was een zeer geslaagde avond!

Deze week focus ik me vooral op mijn examen dat ik nu vrijdag heb, en daarna kan ik me langzaam gaan voorbereiden op het tripje naar Stockholm, dat aanstaande maandagavond begint.

De tijd hier vliegt echt voorbij, het is een heel vreemd idee dat ik volgende week alweer aan mijn laatste module lessen van vier weken begin. Daarna volgen nog twee weken voor examens en nog wat last minute uitstapjes en dan kom ik alweer naar huis toe. Ik heb het idee dat ik hier nog helemaal niet zo lang zit, dat ongeveer 2/3 van de uitwisseling er al op zit. Maar goed, eerst nog een aantal weken lessen volgen en leuke dingen doen met de groep!

Tot de volgende keer!

  • 08 November 2012 - 09:43

    Ans Van Bogget:

    Hoi Elke,

    Zo te lezen vliegt de tijd en mis je Nederland nog niet.
    Veel succes morgen met je examen. Maar dat zal vast wel lukken.
    En daarna weer lekker een uitje naar Stockholm. Tjonge, tjonge het gaat je niet slecht !!!
    Maar dat moet ook. Geniet ervan de laatste weken en we zullen de verhalen wel horen als je terug bent.
    Groetjes vanuit het nog niet besneeuwde Roggel !!!

    De van Boggetjes op de Kerkveldweg 8

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Letland, Riga

Elke

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 7291

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Exchange in Riga

Landen bezocht: