En toen was er bezoek! - Reisverslag uit Riga, Letland van Elke Bogget - WaarBenJij.nu En toen was er bezoek! - Reisverslag uit Riga, Letland van Elke Bogget - WaarBenJij.nu

En toen was er bezoek!

Blijf op de hoogte en volg Elke

22 Oktober 2012 | Letland, Riga

Labdien!

Afgelopen week had ik bezoek van mijn ouders en Nieke! Ze kwamen op vrijdag 12 oktober rond 8 uur 's avonds aan op het vliegveld en toen hebben we iets gegeten. De eerste echte dag in Riga bestond uit het laten zien van de oude stad. Zondag zijn we naar het Volkskundig Openlucht Museum gegaan, waar ik zelf ook nog niet geweest was. Wat vooral opviel was dat alle huizen en schuren die er te zien waren op elkaar leken. We hebben de afgelopen week ook twee andere musea bezocht, namelijk het Oorlogsmuseum en het Museum voor de Geschiedenis van de Geneeskunde (aangezien dat in het straatje ligt voor mijn moeder en zus). Ook zijn we nog in de dierentuin en bij de pier van Mangalsala geweest. Vrijdag 19 oktober zijn ze weer vertrokken, na een drukke week met allerlei bezichtigingen. Het was een heel gezellige week!

Ook zijn er al verschillende uitjes gepland. Dit weekend gaan we naar het nationale park van Kemeru, waar we gaan wandelen door de bossen en moerassen. Vandaag hebben Liis, Tereza en ik ook de tickets geboekt om naar Stockholm te gaan. We zullen 12 november 's avonds vertrekken met de boot, en dan zijn we de volgende ochtend in Stockholm. De zelfde avond gaan we weer terug zodat we in de ochtend van 14 november weer terug zijn in Riga. Daarnaast wordt er ook nog een keer een Nederlands diner georganiseerd, aangezien ik nu rookworst en een stamper heb om hutspot te maken.

En voor de geïnteresseerden heb ik nog wat foto's van mijn kamer (inclusief 'uitzicht') toegevoegd, aangezien ik nu het kabeltje van mijn camera heb.

Tot de volgende keer!

  • 23 Oktober 2012 - 19:08

    Ans Van Bogget:

    Hoi Elke,

    Weer terug in het normale ritme. Leuk zo'n bezoek, maar nu is het weer aan het werk jonge dame !!!
    Nou ja, als ik lees welke uitjes nog op de planning staan. Dan is het behalve werken ook veel genieten.
    En dat moet ook. Want het is weer snel december. En dan zien we je weer in Roggel. Dan zullen we je eens koffie leren drinken (hoef ik niet zoveel theezakjes te beplakken als je weer eens gaat. Hahaha !!!)
    Doe je best de komende tijd en tot schrijfs !!!
    Groetjes,
    de van Boggetjes van nummero 8

  • 23 Oktober 2012 - 22:18

    Lies 1927 :

    Jij ziet nog eens wat van de wereld profiteer er maar lekker van groetjes Oma

  • 23 Oktober 2012 - 22:18

    Lies 1927 :

    Jij ziet nog eens wat van de wereld profiteer er maar lekker van groetjes Oma

  • 28 Oktober 2012 - 17:33

    Lies:

    Ha Elke,
    Dat was volgens mij een gezellig cultureel weekje. Je hebt het lustrum van ES hier in Maastricht gemist, jammer, maar je kunt niet alles hebben.
    Geniet nog lekker en ga zoveel mogelijk op stap (zonder natuurlijk je studie te verzaken, maar dat past niet zo in je aard).
    groeten uit Maastricht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Letland, Riga

Elke

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 7294

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Exchange in Riga

Landen bezocht: