De lessen zijn begonnen - Reisverslag uit Riga, Letland van Elke Bogget - WaarBenJij.nu De lessen zijn begonnen - Reisverslag uit Riga, Letland van Elke Bogget - WaarBenJij.nu

De lessen zijn begonnen

Blijf op de hoogte en volg Elke

03 September 2012 | Letland, Riga

Mijn appartementje begint al te wennen, zeker nu alle spullen er zijn en een plekje hebben gekregen.

Zoals jullie hebben kunnen lezen had ik vorige week een introductieweek van de universiteit. Ik zal even een idee geven van hoe deze eruit zag.

Op dinsdag werden we door de leden van het International Office verwelkomd en begonnen we met kennismakingsspellen, eerst met alle internationale studenten, en daarna in groepjes (ik zat dus in het groepje met alle Erasmus-studenten). Daarna werden de studentenorganisaties voorgesteld en hadden we een speurtocht door de universiteit, zodat we een aantal belangrijke plaatsen in het gebouw wisten te vinden (al had het grootste deel te maken met geneeskunde, aangezien meer dan 90% van de internationale studenten hier voltijd geneeskunde komt studeren). Als uitkomst van de speurtocht vonden we een plaats in het centrum van Riga, en daar moesten we naartoe. Hier aangekomen werden we opgewacht door een gids en hebben we een rondleiding door de oude wijk.

Woensdag kregen we met de Erasmus-studenten nog extra informatie en en schoudertas met allerlei informatiefoldertjes daarin. Deze dag heb ik ook mijn studentenkaart gekregen.

Donderdag hadden we een zogenaamde 'Scavenger Hunt'. Dit houdt in dat we naar een aantal punten in de stad moesten gaan, aangegeven op een kaart, en op iedere plek een opdracht uit te voeren. Deze opdrachten bestonden uit foto's en filmpjes maken met een bepaald thema.

Vrijdag ben ik meegegaan op een excursie naar het kasteel Turaida, waar we een rondleiding hebben gehad en daarna nog wat hebben gewandeld in de omgeving. 's Avonds was er een verwelkomingsfeest in een van de barren van de stad.

Zoals je ziet hebben we heel wat gedaan, wat ook als resultaat had dat we ongeveer alle dagen moe waren als het programma was afgelopen. De week had wel als resultaat dat we elkaar hebben leren kennen en daar ben ik heel blij om.

Zaterdag ben ik samen met Liis (ja, het wordt echt met twee i's geschreven) uit Estland, een Erasmus-studente die ethnografie/antropologie studeert, naar het Bezettingsmuseum geweest. Zo hebben we een beter beeld van de geschiedenis van het land, al was het voor Liis heel erg bekend (voor mij ook weer leuk, omdat ze zelf ook informatie kon aanvullen).

Zondag heb ik rustig de stad nog wat verkend en niet veel meer gedaan.

En toen was het maandag, de eerste echte schooldag. Eerst moesten alle Erasmusstudenten hun rooster nog uitzoeken, dat kon namelijk niet eerder. Vandaag had ik twee lessen, die wel gedeeltelijk overlapten, maar dat is maar voor 2 weken. Ook meteen mijn eerste essay: 5 pagina's voor vrijdag.

Op naar de rest van de lessen (en essays?)!

  • 03 September 2012 - 18:36

    Heleen Krabbendam:

    Leuk om te lezen! Blijf schrijven, dan blijf ik je volgen ;)

  • 03 September 2012 - 20:04

    Ans:

    Hoi Elke,

    Leuk om je te volgen. Is het misschien mogelijk ook een paar foto's bij je verslagen te doen. Kunnen we ook een indruk krijgen van jouw geschreven belevenissen.
    Groetjes,
    Ans
    P.s. Hoe ver ben je met de thee?

  • 04 September 2012 - 09:59

    Carla:

    Hoi Elke,

    Ik heb net je eerste verhalen gelezen. Leuk dat we je zo kunnen volgen.
    Ik wens je heel veel succes daar.

    Groetjes,

    Carla

  • 12 September 2012 - 20:42

    Oma:

    Hoi Elke,
    Het is goed om te lezen dat je het lekker druk hebt gehad. Je hoeft je in ieder geval niet te vervelen. Op Facebook heb ik al vele foto's mogen zien. Het lijkt mij dat je in een prachtig land bent.
    Veel succes en plezier met de lessen.

    Groetjes
    Oma uit Nederasselt

  • 14 September 2012 - 11:09

    Jaivy:

    Wat leuk om te lezen allemaal! Heel veel succes de komende tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Letland, Riga

Elke

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 7289

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Exchange in Riga

Landen bezocht: